09/15 1394

شانا:
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای عرضه محصولات قابل عرضه خود از طریق بورس انرژی ایران اعلام آمادگی کرد.
  • به گزارش خبرنگار شانا ، دیروز (یکشنبه ـ  پانزدهم آذرماه) در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل بورس انرژی ایران، مدیر صادرات و واردات فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مدیران عامل و مدیران بورس انرژی و شرکتهای کارگزاری برگزار شد ضمن معرفی بازار محصولات پذیرش شده شرکت ملی پخش در بورس انرژی ایران، فعالان این حوزه،دیدگاههای خود  را ارائه کردند.

    علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با بیان این که  اکنون افزون بر گاز مایع پالایشگاههای مختلف ، محصولاتی چون حلال ٤١٠ پالایش نفت آبادان، پروپیلن پالایش نفت شازند، بنزین ١٠٠ پالایش نفت آبادان، نفت گاز (گازوییل) و نفت سفید از سوی شرکت ملی پخش در بورس انرژی ایران پذیرش شده است  اظهار کرد: گاز مایع صادراتی، حلال ٤١٠، نفت گاز و پروپیلن به ترتیب بیشترین ارزش معاملات محصولات پذیرش شده شرکت ملی پخش را در بورس انرژی دارند.

    وی افزود:  شرکت ملی پخش با استفاده از سازوکار بورس انرژی در حال حاضر بخشی از حجم گاز مایع خود را در بورس انرژی ایران عرضه می کند و در نظر دارد با استفاده از انواع قراردادهای قابل معامله، حجم معاملات خود را افزایش دهد.

    حسینی با بیان این نکته که در حال حاضر سهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از معاملات در بازار فیزیکی بورس انرژی تنها ٦درصد معاملات است خواستار تلاش بیشتر همه فعالان برای افزایش این سهم از بازار شد.

    وی همچنین با  اشاره به برخی انتظارهای فعالان بازار از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و تشکر از همکاری این شرکت، خواستار توجه هر چه بیشتر این شرکت به عرضه محصولات خود در بورس انرژی ایران شد.

    بر اساس این گزارش اسماعیل حشم فیروز مدیرصادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز به برخی  پرسشها در خصوص عرضه‌های شرکت ملی پخش در رینگ بین‌الملل بورس انرژی پاسخ داد و با بیان این که شرکت ملی پخش همه تلاش خود را برای آشنایی خریداران قدیمی خود با بورس انرژی ایران کرده است خواستار تلاش مضاعف کارگزاران برای جذب مشتریان جدید محصولات شرکت ملی پخش شد.

    وی با اشاره به تمایل شرکت ملی پخش به عرضه های محصولات خود در بورس انرژی به این نکته اشاره کرد که درصورت موفقیت عرضه ها در بورس انرژی ایران این امکان در آینده وجود دارد که بیشتر عرضه های این شرکت از طریق بورس انرژی  انجام شود.

    مدیرصادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران  با اشاره به بازارهای هدف کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه، گرجستان و غیره توجه ویژه کارگزاران را به این بازارها خواستار شد و گفت:  با توجه به موقعیت ایران و شرائط کشورهای همسایه این بازارها می توانند بازارهای دائمی برای محصولات صادراتی ایران باشند که لازمه آن بازاریابی مناسب است. وی با اعلام علاقمندی شرکت ملی پخش به گسترش فعالیتهای خود در بورس انرژی اعلام آمادگی کرد تا هرگونه همکاری لازم با شرکتهای کارگزاری انجام شود.

    این گزارش می افزاید: عسکری رئیس اداره عملیات بازار بورس انرژی  نیز در ادامه این جلسه به برخی پرسشهای مطرح شده پاسخ داد و  خواستار مساعدت بیشتر شرکت ملی پخش در عرضه های نفت گاز در بورس انرژی ایران شد.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت سرمایه گذاری اهداف محفوظ می باشد