09/15 1394

شانا:
  • جزئیات دقیق مدل جدید قراردادهای نفتی به همراه ٥٢ پروژه معرفی شده به شرکتهای داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری از طریق وب سایتی که شرکت ملی نفت ایران تعریف راه اندازی کرده، در دسترس عموم قرار گرفته است.
  • به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ملی نفت ایران با ایجاد وبسایتی به آدرس  http://ipc.nioc.ir/Portal/Home/#٣  اقدام به انتشار جزئیات دقیقتری از مدل جدید قراردادها و پروژه های نفتی ایران کرده است.

    مدل جدید قراردادهای نفتی شنبه و یکشنبه هفته گذشته (هفتم و هشتم آذرماه) در یک کنفرانس دو روزه و با حضورنمایندگان بیش از ١٣٠ شرکت از ٤٥ کشور جهان در تهران برگزار شد.

    سیدمهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران هفته گذشته و در مراسم پایانی کنفرانس دو روزه تهران با بیان این که ما به دنبال به خطر انداختن منافع دیگران نیستیم و در عین حال نمی خواهیم از منافع خود نیز چشم پوشی کنیم، تصریح کرد: همسویی منافع و درنظر گرفتن منافع طرفین می تواند تضمین کننده قراردادی پایدار باشد و شفاف سازی در قراردادها برای ما بسیار حائز اهمیت است.

     میدانهای نفتی آزادگان جنوبی، دارخوین ٣، چنگوله، لایه نفتی پارس جنوبی، جفیر، سپهر، سوسنگرد، بند کرخه، اروند و میدانهای گازی پارس شمالی، کیش، بلال، فرزاد A، میدان خامی، کارون، بنگستان و بلوکهای اکتشافی کویر، مغان، باداد ماهان پارسال، تایباد، تودج، بلوک ٢٤، سردار جنگل برخی از پروژه های ارائه شده در کنفرانس دو روزه تهران هستند.

    در مدل جدید قراردادهای نفتی حلقه های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار می شوند تا شرکتهای خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند. در این نوع قرارداد مالکیت مخزن قابل انتقال نیست و مالکیت آن واگذار نمی شود و تولید صیانتی از مخزن، یکی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت سرمایه گذاری اهداف محفوظ می باشد